Santos Dumont English Test: overhaul in progress


Just two years after its launch in January 2008, the Santos Dumont English Assessment, ANAC’s version of the test to certify pilots for ICAO’s Language Proficiency Requirements, is already undergoing changes, as seen on its webpage. Meanwhile, pilots are not able to book tests at ANAC, only at the certified testing centers (Academia da TAM and Skyline Training Center) and only the Proficiency test is being applied.

So what’s going to happen? Is the Pre-test being discontinued?

Well, the Pre-test has always been a peculiar aspect of the Santos Dumont English Assessment. I have to admit that at first I didn’t think it reading should be part of the test at all. ICAO clearly mentions in their Manual for the Implementation of Language Proficiency Requirements that tests should be oral. But after a while I realized it would be a good tool to filter candidates and make the most of the examiners. The Pre-test does not test the abilities required from pilots to be on level 4, it just eliminates those candidates who are below level 3, and therefore would be wasting the examiner’s time if they were taking the Proficiency Test.

So what do you think should be changed? What should the new test be like “to better serve the users”, as published on ANAC’s website?

Comment this post! Participate! This is an important discussion that can affect your career!

=====================================================================================================

Apenas dois anos após sua implantação em Janeiro de 2008, o Santos Dumont English Assessment, a versão da ANAC para o teste que certifica os pilotos ao nível 4 das Exigências de Proficiência Linguística da ICAO,  já está passando por uma reestruturação, como pode ser visto em seu site. Enquanto isso, os pilotos não podem agendar seu teste na ANAC, apenas nos centros credenciados (Academia da TAM e Skyline Training Center), e apenas o Proficiency Test está sendo aplicado.

Então, o que vai acontecer? Será que o Pre-test vai ser eliminado?

Bem o Pre-test sempre foi um aspecto peculiar do Santos Dumont English Assessment. Admito que no começo achei que leitura não deveria fazer parte da prova. A ICAO diz claramente em seu Manual para a Implementação das Exigências de Proficiência Linguística que o teste deve ser oral. Mas depois percebi que o Pre-test seria uma boa ferramenta para filtrar os candidatos e otimizar o tempo dos exminadores. O Pre-test não testa as habilidades necessárias para que um piloto atinja o nível 4, apenas elimina os candidatos que estão abaixo do nível 3, e que portanto representariam uma perda de tempo aos examinadores caso fizessem o Proficicney test.

Então, o que você acha que deve mudar? Como o novo teste deveria ser “para melhor atendimento de seus usuários”, como publicado no site da ANAC?

Comente este post! Participe! Esta é uma discussão importante que pode afetar sua carreira!

Leave a comment

Filed under tips

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s